Forberedelse og Handelsbetingelser
Nedenfor kan du læse om vores generelle
praktiske informationer, forberedelser og handelsbetingelser for vores ydelser,
som du accepterer, når du handler med Nem Alge & Fliserens. Hvis du har
spørgsmål hertil, er du altid velkommen til at tage kontakt på mail: info@nemalgeogfliserens.dk eller tlf.: 22880368.
1. Forberedelser inden arbejdet sættes i
gang
Følgende, skal du som kunden have
forberedt og klargjort, inden vi kommer ud til dig for at udføre arbejdet.
Skulle noget af følgende ikke være muligt, eller har du brug for hjælp hertil,
er vi gerne behjælpelig. Vi skal bare informeres skriftligt herom ved
bestilling af arbejdet, så vi har muligheden for at forberede os, så vi kan
hjælpe og løse opgaven, så godt som overhovedet muligt.
- Arbejdsområdet skal være ryddet for møbler,
potter, planter osv. så arbejdet kan påbegyndes ved ankomst.
- Vi har brug for parkering maksimum 20 meter fra
arbejdsarealet og vandforsyning.
- Vi skal have adgang til en velfungerende
vandhane, der er tilgængelig og åben på dagen. (Udgifter til vand i
forbindelse med arbejdet, står kunden selv for)
- For det bedste resultat ved en rensning af fliser
eller terrasse, skal store mængder ukrudt og jord fjernes inden samt
græskanter skåret til hvis muligt, så vi kan komme helt ud til kanten.
- For den mest miljørigtige algebehandling af tage,
skal tagrenderne helst være så renlige som mulige inden.
- Sørg for der er let adgang væk for det
overskydende arbejdsvand fra flise, træ og facade rens ved arbejdsområdet,
via en velfungerende kloak, eller et dræn.
- Vi skal have adgang til arbejdsområdet, evt.
porte og låger skal være låst op.
- Trailere, campingvogne osv. der
står på arbejdsområdet, skal være fjernet, inden vi kommer.
- Evt. planter, træer, blomster, hække, fiskedam,
potter, havemøbler osv. man ikke ønsker skal blive ramt af vand, snavs
eller algemiddel ved rens og behandlinger, bedes flyttes minimum 8 meter
væk fra arbejdsområdet eller dækkes til, så det ikke rammes.
2. Opmåling
Ved ankomst til arbejdet, foretages en
grundig opmåling og gennemgang af arbejdet, inden det påbegyndes, hvis vi ikke
har været ude hos dig, og foretage det inden. Skulle det være en større opgave
end du selv har antaget, vil vi informere dig herom, og komme med et revideret
tilbud herpå, som skal bekræftes af dig mundtligt. Derfor skal vi kunne komme i
kontakt med dig på dagen via mail eller telefon, hvis du ikke er hjemme på
dagen, hvor arbejdes udføres.
Hvis opmålingen passer med det estimerede
arbejde eller mindre, vil du ikke blive informeret herom, men arbejdet bliver
sat i gang med det samme, som aftalt. Fakturaen på arbejdet vil dog blive
rettet til ved mindre arbejde, dog max ned til evt. minimums- eller
tilbudspris, der kan være aftalt.
3. Dette skal du være opmærksom på ved
rensningsbehandlinger
3.1 Fliserens:
Nem Alge & Fliserens
fjerner mos, alger,
skidt og snavs. Hvis du har græs eller mælkebøtter mellem fugerne og sort lav
på overfladen, garanterer vi ikke, at vi kan fjerne det hele. Men vi kommer
langt, og får fjernet meget gennem vores rensning og vores algebehandling.
Ligeledes oplever vi ofte, at sort lav nedbrydes mere med tiden, og herefter
forsvinder efter 6-12 måneder efter vores behandling.
Gennem tiden vil fliserne helt naturligt
blive mere porøse. Vores rensning bør ikke ødelægge en flise i god stand. Hvis
fliserne er porøse, kommer det lettere til syne efter rensning, da den ikke er
tilsmudset af alger mm. og dermed kan flisernes egentlige tilstand ses.
3.2 Facaderens: Vi vasker facaderne så skånsomt som
muligt. Hvis facaden har lækage, frostsprængninger eller facaden har luft under
pudset eller imellem samlingerne risikerer man, at det falder af eller løsner
sig gennem rensningen. Det er ikke noget
Nem Alge & Fliserens
er ansvarlig
for, eller er ansvarlig for at udbedre efter rensningen.
3.3 Trærens: Da træ er et levende materiale, som arter
sig forskelligt alt efter træsort samt vejrforhold, kender vi ikke det færdige
resultat. Dette gælder både i forhold til udseende, og hvordan træet arter sig
efter behandlingen. Vi kan derfor ikke garantere, at træet får den oprindelige
farve tilbage.
Det kan ske at træet rejser sig efter
behandling. Det vil dog være minimalt ved hårdt træ. Hvis der er tale om
relativt blødt træ, har det nemmere ved at rejse sig. Derudover kan det rejse
sig, hvis træets tilstand er mørnet. Ligeledes kan træplankernes alder
medvirke.
Hvis der er råd og huller i træet, kan
maskinen/rensningen forårsage større skader i dette område.
Vi anbefaler, at man efter en rens får sit
behandlede træ imprægneret eller olieret, men man kan dog ikke gøre begge dele,
da det er to forskellige materialer, der ikke arbejder sammen.
Efterbehandlingen bør finde sted senest 14 dage efter, og det er vigtigt, at
træet er tørt, inden den påbegyndes. En oliering kan sagtens gøres af kunden selv.
3.4 Vedligeholdelsesaftale hertil:
Nem Alge & Fliserens
tilbyder en serviceaftale,
hvor vi løbende årligt inspicerer og behandler de rensede overflader, så man
kan holde væksten af nye alger og mos nede fremadrettet.
4. Ansvar
Ved at handle med Nem Alge & Fliserens erklærer kunden sig indforstået med handelsbetingelserne og vilkår, der gælder
for handel hos Nem Alge & Fliserens.
Evt. Købers bemærkninger i bestillinger
anses ikke som fravigelse af vores salgs- og leveringsbetingelser medmindre Nem Alge & Fliserens skriftligt har accepteret disse.
5. Betaling
5.1 Betaling hos Nem Alge & Fliserens kan
enten foregå via mobilepay på dagen, hvor arbejdet udføres. Eller ved
bankoverførsel netto 8 dage, hvortil infoen vil fremgå af fakturaen, som vi
sender via post eller mail efter arbejdet er afsluttet, hvis ikke andet er
aftalt.
5.2 Betaler køber ikke købesummen i rette
tid, kan Nem Alge & Fliserens fra forfaldsdagen beregne sig morarente med 2%
per påbegyndt måned, samt et rykkergebyr på 100,- kr. pr. rykker
5.3 Køber er uberettiget til at
tilbageholde hele eller dele af købesummen, ved eventuelle og sådan
tilbageholdelse vil være, at betragte som væsentlig misligholdelse af aftalen.
6. Aflysning
Aflysninger fra kundens side skal ske minimum to dage før det aftalt
stykke arbejde. Henvendelser efter klokken 17.00 betragtes som modtaget dagen
efter, da kontoret lukker kl.17.00. I tilfælde af akutte aflysninger f.eks. I
forbindelse med sygdom, skal dette meddeles dagen før inden kl.16.00. Ellers
skal kunden betale for det aftalte arbejde.
7. Erstatning/Følgeskader/Indirekte
tab/Ansvarsfraskrivelse
7.1 Nem Alge & Fliserens er ikke
ansvarlig over for køber for nogen form for følgeskader eller indirekte tab,
som måtte udspringe af eller i relation til en aftale, som reguleres af disse
salgs- og leveringsbetingelser.
7.2 Nem Alge & Fliserens er ikke
ansvarlig for følgeskader efter en algebehandling eller rens, det er
udelukkende købers egen vurdering om taget/fliserne/facaden/træet osv. tåler en
algebehandling/rens.
7.3 Nem Alge & Fliserens kan derfor ikke
stilles til ansvar for skader herimod og herover, som utætheder, vandskader,
indtrængende vand, overflade skader, udskridning af fliser, større/tomme fuger
efter rens og/eller fjernelse af grøn vækst, farveforskel og kalkoptræk,
tilstoppet dræn eller kloak, flisernes tilstand efter rensning, utæt vandhane
efter rensning/behandling, skader eller snavs på møbler, potter, planter,
bassiner med fisk og planter, osv. der ikke er flyttet eller afdækket ved
behandlingen eller lignende.
Nem alge og fliserens gør selvfølgelig
altid sit bedste, for at undgå alt dette så godt som vi kan fra vores side hele
vejen igennem, samt vi også altid skyller af og rydder pænt op efter os selv.
Det er derfor vigtigt, at kunden selv
sikrer alt dette og der ikke er utætheder under døre, ved vinduer, kældre,
skure, facader eller tage. Derudover skal ting der ikke kan tåle vand, flyttes
væk fra området, hvor der arbejdes. Skulle man have tilknyttet en
regnvandsopsamler til sine afløb, er det også vigtigt, at kunden frakobler og
blokerer denne, inden behandlingen påbegyndes.
Er kunden opmærksom på evt. specielle
behov eller udfordringer omkring arbejdet, skal Nem alge og fliserens herom ved
arbejdets bestilling, så evt. udfordringer eller skader kan forsøges undgås
inden.
7.4 De anvendte algebekæmpelsesmidler må
ikke udledes til åer og vandløb, idet dette kan skade vandmiljøet. Det er
derfor vigtigt, at du som kunde senest ved bestillingen af vores ydelser har undersøgt,
at dette ikke er muligt fra din grund og arbejdsområde.
Du bekræfter ved din bestilling
hos Nem Alge & Fliserens, at din ejendom ikke udleder spildevand direkte til
vandmiljøet, men alene til kloak, der er tilkoblet rensningsanlæg.
Såfremt der sker udledning til vandmiljøet
uanset, erkender du at ville holde Nem Alge & Fliserens erstatningsfri for
ethvert krav der måtte opstå.
Ligeledes erkender du, at ville afholde alle
omkostninger ved evt. bøde til Nem Alge & Fliserens.
Du kan få oplysninger om afledning af
spildevand ved din hjemsteds kommune, eller du kan tjekke din BBR på
www.ois.dk.
Er du usikker på, hvor dit regnvand løber
hen, skal Nem Alge & Fliserens skriftlig informeres herom ved ordre
bestillingen, så vi kan forsøge at være behjælpelig hermed, da vores hjertesag
er at passe på miljøet og grundvandet.
8. Garanti
8.1 Nem Alge & Fliserens sætter en ære og
stolthed i vores arbejde, og derfor giver vi naturligvis garanti på vores
ydelser. Hvis en af vores ydelser ikke har den virkning, som man må forvente,
vil vi selvfølgelig gøre arbejdet om uden beregning.
8.2 Nem Alge & Fliserens tilbyder en
fordelagtig serviceaftale på alle vores algebehandlinger, hvis du ønsker det,
så du let kan holde det flotte resultat ved lige. Den giver blandt andet
muligheden for at bibeholde effekten af imprægneringen og det flotte resultat
fra rens og algebehandlinger i mange år, uden at du skal gøre noget selv.
Vores serviceaftale virker bedst og i
længst tid, hvis man opretholder den fra første gang efter en rens. Grunden er,
at hvis man først flere år efter begynder vedligeholdelsen, kan det være svært
at holde det gode resultat af rensen vedlige. Dette blandt andet pga. det våde
og fugtige vejr i Danmark, som vi jo desværre ikke er herre over.
9. Klager & Reklamationer
9.1 Hvis du på nogen måde ikke skulle
være tilfreds med den udførte service eller vores arbejde, vil vi sætte pris
på, at dette meddeles direkte til Nem Alge & Fliserens, så vi hurtigst muligt
kan tage hånd om situationen, og vi sammen kan sørge for et tilfredsstillende
resultat. Vores største ønske er, at alle vores kunder og naturen er tilfreds
med det, vi laver, derfor vil dette betyde meget for os.
9.2 Krav vedrørende mangler, forsinkelse,
produktansvar eller andre krav om erstatning skal fremsættes skriftligt til Nem Alge & Fliserens, uden ugrundet ophold. Der kan først reklameres over en
algebehandling tidligst 9 mdr. fra udførelsesdatoen, da det først er her en
algebehandling har vist sit fulde resultat med vind og vejr. Det er et krav, at
kunden har før og efter billeder. Før billeder må senest være taget 3 dage
efter algebehandlingen er udført. Ved manglende før og efter billeder kan
enhver reklamation blive afvist.
9.3 Fejl ved et produkt som følge af
naturligt slid, overlast, mangelfuld betjening, mangelfuld vedligeholdelse,
hændeligt uheld eller andre forhold, for hvilke køber bærer ansvaret eller
risikoen, udgør ikke en mangel.
10. Levering, Kvittering &
Ordrebekræftelse
10.1 Leveringstider er angivet omtrentligt
og er ikke bindende, medmindre andet er udtrykkeligt angivet.
10.2 Nem Alge & Fliserens er endvidere
berettiget til at udskyde den omtrentlige leveringstid, hvis overskridelse
heraf nødvendiggøres af forhold, som Nem Alge & Fliserens ikke er herre over,
jf. i øvrigt punkt Force majure.
10.3 Leveringsstedet er det sted, der er
angivet i kvitteringen/ordrebekræftelsen.
10.4 Hvis Nem Alge & Fliserens er ude ved
køber og det viser sig, at alger eller det forelagte fra kunden ikke er
hovedproblemet, forbeholder Nem Alge & Fliserens sig ret til at ændre i
ordren, så køber får et nyt tilbud på et andet produkt/løsning, som
f.eks. facaderens / fliserens /
trærens osv., og / eller evt. med et andet middel der kan løse købers problem.
Ønsker køber ikke at acceptere den nye
løsning og tilbud, der følger fra rådgivningen, forbeholder Nem Alge & Fliserens sig retten til at annullere det første tilbud og det lovede arbejde
hertil.
10.5 Aftale mellem Nem Alge & Fliserens og Køber anses først for indgået, når Nem Alge & Fliserens har fremsendt
ordrebekræftelse. Eller personalet fra Nem Alge & Fliserens har bekræftet din
bestilling over telefon. Oplyser men forkert eller ingen e-mail ved bestilling, får
man ingen ordrebekræftelse, men man er stadig bundet og underlagt disse
handelsbetingelser. Dette gælder ligeledes, hvis ordrebekræftelse ender i købers
spamfilter. Får man ingen ordrebekræftelse tilsendt,
men ønsker en, skal man selv rette henvendelse til Nem Alge & Fliserens, så
vil vi selvfølgelig sende en hurtigst muligt.
Købers eventuelle indsigelser mod
ordrebekræftelsens indhold skal foreligge skriftligt, og være Nem Alge & Fliserens i hænde samme dag, som kvitteringen er sendt til køber.
10.6 Annullering eller ændring af en ordre
kan herefter kun ske med Nem Alge & Fliserens skriftlige godkendelse.
11. Delvis ugyldighed Hvis en eller flere af bestemmelserne i
disse salgs- og leveringsbetingelser kendes ugyldige, ulovlige eller
uigennemførlige, skal ingen af de øvrige bestemmelsers gyldighed, lovlighed
eller gennemførlighed påvirkes eller forringes deraf.
12. Force majeure
Nem Alge & Fliserens er berettiget til,
at annullere ordrer eller udskyde aftalte leveringer af produkter, og er i
øvrigt fri for ansvar for enhver manglende, mangelfuld eller forsinket
levering, der helt eller delvist skyldes omstændigheder, som ligger uden for Nem Alge & Fliserens rimelige kontrolmuligheder, som følge af aftaler, som følge
af krig, borgerkrig, oprør, offentlige restriktioner, import- eller
eksportforbud, naturkatastrofer, herunder men ikke begrænset til jordskælv,
stormflod, omfattende oversvømmelse, skypumpe, vulkanudbrud samt udbredt
arbejdskonflikt, brand eller lignende, som ikke burde eller kunne være forudset
af parterne på tidspunktet for indgåelse af denne aftale.
13. Persondata
13.1 Ved bestilling hos Nem Alge & Fliserens gemmer vi følgende persondata om dig: fulde navn, adresse, e-mail,
telefon samt mobil nr. Disse data gemmes på vores PC, som er med sikker adgangskode.
13.2 Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjepart.
13.3 For at give alle kunder den bedste
service sender vi efterfølgende en sms til alle vores kunder som
opfølgning på vores arbejde.
Læs også vores Persondatapolitik
14. Tvister Enhver uenighed eller tvist mellem
parterne om forståelsen eller rækkevidden af disse Handelsbetingelser, afgøres
efter dansk ret. Enhver tvist som ikke kan løses i mindelighed, skal indbringes
for retten ved Nem Alge & Fliserens Danmark værneting.
15. Billeder og dokumentation
Ved arbejdes påbegyndelse, under arbejdet
og efter endt udførelse kan der blive taget før og efter billeder af de steder,
på eller omkring ejendommen, hvor opgaverne udføres. Billederne kan blive brugt
til at dokumentere, at vi har været hos jer og udført opgaven.
Samtidig kan
nogle billeder blive brugt på vores hjemmeside og i andet
markedsføringsmateriale. Billederne vil ikke blive vist sammen med navne,
adresser, telefonnumre, priser eller andre personlige oplysninger, hvis dette
ikke er godkendt af kunden selv. Vi tager kun billeder af de steder på huset
eller ejendommen, hvor arbejdet udføres. Hvis du ikke ønsker, at billeder af
dit hus skal optræde i vores markedsføring eller på hjemmesiden, bedes du
orientere os herom på skrift ved din bestilling.
Som kunde giver du samtykke til, at vi
registrerer, opbevarer og benytter de oplyste informationer som e-mail, mobil
nr. navn, adresse til digital kommunikation.
Udfyld nedenstående og vi kontakter dig snarest.